Zou Best Graag een Lezing Willen Geven.

Het klinkt raar maar iemand die vroeger van af zijn 16e jaar al een roman, geen doktersroman die de meeste mensen meenemen op vakantie. Nee er moest toch wel een beetje spanning inzitten. Het liefst een detective verhaal en de spanning moest er toch wel in blijven zitten.

Maar waarom plaats ik nu eigenlijk juist deze foto erbij. Voor mij eenvoudig voor een ander zou ik dan ineens tijd te kort hebben om dat, uit te leggen, maar ik wil wel een poging wagen.

Wat nu als je een boek over je zelf schrijft, het staat hier nog bij me in de kast. Uitgevers zijn duur en ik wil het wel graag uit gegeven hebben. Als ik eerder kom te overlijden dan mijn man dan vinden ze een werkkamer vol met manuscripten de één afgemaakt de anderen helemaal niet half  of een stel bladen wat nog geen kwart is van  een boek, bedoel maar.

Maar dat boek is tot stand gekomen omdat ik flink in de penarie zat qua werk qua privé. En dan moet ik ook echt helemaal alleen zijn. Maar wat nu als het boek nu vanaf je 4e jaar tot je 58e jaar loopt dan zou je normaal gesproken toch wel wat te vertellen moeten hebben. Behalve als je bepaalde dingen pas van je 21e jaar herinner. Wat gek genoeg bij mij niet het geval was. Kijk ik heb een blocnote genomen en een potlood, dat verdween al snel voor een pen. Wat ik had geschreven was niet meer te lezen dus, ik moest wel met lood in mijn schoenen pakte ik elke avond mijn blocnote en begon te schrijven al mijn frustraties moest eruit, wat niet altijd even makkelijk was. Ben er achteraf trots op dat ik het gedaan heb. En soms zijn er dingen die ik vergeten ben maar, daar gebruik ik het bloggen dan weer voor.

Kijk als je last hebt van epileptische aanvallen kon wel eens knap irritant in het gezin doorwerken. Inmiddels ben ik daar weer vanaf geholpen met een flinke dosis doorzettingsvermogen waar je U tegen zegt. Ik heb op, dat moment gelukkig de juiste mensen om me heen gehad en daar mag ik God op mijn blootte knieën voor danken het heeft mij maar mij niet alleen heel veel energie gekost. Maar mijn boek gaat eigenlijk over wat ik beleef op school hoe gemeen ik gepest kon worden wat nog erg lang doorging een paar dagen voor ik stopte met werken, toen liep ik toch al tegen de 60 dus ik bedoel maar. Dus frustratie van 4 tot bijna 60  ja als je al die tijd zo gepest wordt van wat weet jij daar nu van en “ach dat is te hoog gegrepen” maar ik ben  wel degelijk jurist daarom wist ik als geen ander wat wel en niet mogelijk was. Maar een dolksteek in rug is het ergste wat je kan overkomen. Zeker op je werk als je iets van 1 kilo zwaar in je rug gegooid kreeg, heb er nog last van, maar dat terzijde gelaten , wie dit leest kan al een beetje raden waar het over zal gaan, juist ja ik die ziekenhuis in en uit vloog. Het gezinsleven, nog 3 broers en 4 zussen ik ben niet de jongste, nu wel omdat mijn jongste broer al vroeg is ontvallen. Hij was nog wel op mijn huwelijk dat, was mooi het hele gezin nog bij elkaar en die van mijn man ook, daar zijn er ook al een paar ontvallen en daar heeft hij nu, eindelijk, hulp heeft ingeroepen en ook krijgt.  Scheiding, ziekte en de daar bij, bijbehorende omstandigheden.

Toen ik als klein kind een keer op schoot was geklommen bij mijn vader, vroeg ik hem “Pa wat gebeurd er allemaal als ik een aanval heb” “Ach kindje daar moet jij je niet druk over maken” “waarom”? was mijn vraag, ik wilde dat weten. “Ach bij de Grieken zou je een God zijn, de Grieken dachten altijd dat zulke mensen in de toekomst konden kijken”. Dat zei hij, om mij, om de tuin te leiden, wat ik niet als zo danig als ervaren heb. Het pesten begon eigenlijk al in het gezin, maar, dat was bedoeld om mij weerbaarder te maken, zodat ik , hoopten mijn ouders dat ik ook nog goed terecht zou komen, dat ik me kon verweren. En ja hoor het heeft zijn uitwerking niet gemist. Juist onderstaande foto doet me eraan denken dat mijn vader mij met het beroemde verhaaltje over de Grieken, van maak je geen zorgen je komt wel weer goed terecht. En  hij kon wel in de toekomst kijken raar toch mijn moeder ook, later zou blijken dat ik als enige, mijn oudste broer heeft dat ook beetje. Als ik ’s avonds als kleine meid bij mijn moeder de keuken inliep om te vragen wat eten we terwijl ik de deksels van de pannen lichtte, vertelde ik haar wat voor een nare droom ik had gehad, soms zei ze dan “laat maar meisje ik heb het zelfde gedroomd, dat was echt een nare droom”. Ach ik hield mijn mond dan maar weer, het kan telepatish iets anders kan ik er ook niet voor bedenken of verzinnen dat zijn dingen die wel bestaan. Wat kun je er eigenlijk uitlichten om een lezing over te geven. Hier staan genoeg onderwerpen in om  eens nader onder een vergrootglas te leggen, of er is heus wel ergens achtergrond informatie in te winnen. Zo heb ik een boek dat handelt over epilepsie daar staat in dat je het op oudere leeftijd niet kan krijgen. Dat punt bestrijd ik, ik ben er op oudere leeftijd eigenlijk overheen gegroeid, maar iemand die ouder is dan ik die krijgt plots epileptische aanvallen dat vind ik nu weer raar. Een geleerde, zo zie ja maar niet altijd klakkeloos iets aannemen van een Geleerd persoon. Heb ik zelf nooit gedaan vanaf mijn 18e jaar kwam ik met mijn eigen idee of hoe ik verder in dit proces zat als ik weer eens bij de dokter zat. Kan nog wel meer vertellen, maar Frans mijn website is volgutopia. Heb het op aanraden van jou eens in het Nederlands gedaan.                                       IMG2

Mijn blogs zijn bedoeld voor mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Er kunnen namelijk wat schokkende verhalen tussen zitten. Maar ik heb nog een vraag ik zoek nog steeds een sponsor die mij wil helpen om deze blogs te kunnen uitgeven (autobiografisch) in een boek, graag een reactie?Geef een reactie

