Lezing (Deel 2)

Als we nog heel even terug kijken naar deel 1, het feit alleen al dat ik graag een Lezing zou willen geven is het onbekende van deze dodelijke aandoening die zonder aanwijsbare reden kan oplopen, bij mij zijn ze daar nooit echt achter gekomen. Soms zou ik het nog best graag willen weten. Maar hoe ze hun best gedaan hebben, ik moet me er maar bij neer kunnen leggen zo langzamerhand. Maar zo als u weet is dit niet het enige wat naar voren kwam in het boek wat ik wel af heb gemaakt.

Hoe komt het dat epilepsie zo miskent is tegenover hartfalen en kanker, vergeet niet dat epilepsie ook dodelijk kan zijn en ook is (mijn jongste broer) en ook andere vrienden en kennissen.

Kijk hier doen ze geen grootte actie voor houden en waarom niet is mijn vraag dan weer. Als iemand epilepsie heeft en daar medicijnen voor krijgt verliest hij/zij een stukje eigen ik. Hier bedoel ik mee te zeggen dat, je last gaat krijgen van karaktervervorming elk boek wat ik over de verbetering qua onderzoeken of medicijnen lees ik niets terug over karaktervervorming. Je moet mondig genoeg zijn om het aan je behandelend arts te vragen, een goede arts zal het niet ontkennen dar, dat zo is en dan krijg je ook je bevestiging. Als je collega’s dat niet weten en vrienden of kennissen dan kun je een situatie krijgen dat, je leeft op een eilandje helemaal alleen. Dan is het verhaal “Alleen op de Wereld” helemaal van toepassing en zo voel je, je ook. Veel mensen vergeten wat er tijdens of er net voor “de waarschuwing” al helemaal kwijt zijn als ik niet tegen de grond val, dan weet ik nog wel iets, maar zolang ik het vertellen kan aan de huisarts en mijn behandeld arts dan is het goed. Maar als ik tegen de grond val is dat zonder voor aankondiging en ik kan makkelijk drie kwartier buiten kennis zijn. Bij de behandeld arts is dat te lang 5 minuten is al te lang dan moet er noodmedicatie aan te pas komen. Om zo’n dergelijk lange aanval te doen stoppen, althans het is de bedoeling dat de, aanval onderbroken wordt anders word het mijn dood.

En ook hier lees ik niets van terug in de boeken, van gerenommeerde artsen dan toch wel te verstaan dan, vraag ik mij af wat ik dan lees, jongens dit klopt niet dan had ik al lang 8 keer dood moeten zijn. Sorry dat ik het zo zeg of neerschrijf het klopt gewoon niet iemand die het niet heeft, heeft makkelijk praten, ik ervaar het toch even anders ik heb het maar qua medicijnen ben ik inmiddels goed bij gesteld en heb ook geen last meer, daar ben ik ook blij om.

Maar daar heb je dan ook heel veel energie voor nodig. Elke studie die ik wilde doen was altijd een probleem, kreeg ik weer te horen “vind je dat niet te hoog gegrepen”. “Nee” op een bepaald moment heb ik er niets meer van gezegd van ik wil dit doen of ik wil dat doen. Ik begon eraan en het lukte me eerst mijn Nederlands opgehaald mag van groep 1 tot groep 3 voor de klas staan, uiteindelijk niet voor gekozen, omdat ik zelf slecht tegen onrecht kan vandaar mijn studie Sociaal Verzekeringsrecht gemiddeld afgerond met tien. Toen ik dat had heb ik mijn vader gebeld en gezegd dat ik een nieuwtje had. Hij wou niet komen “dan niet ik kom nu eens niet naar jou”. Maar nog geen uur later was hij bij mij ik liet het zien nou dat was nu het laatste waar hij van kon dromen. Het zelfde diploma als wat hij in België gehaald heeft. Voor mijn vader was dit een bevrijding, een opvolger in de rechten en ook hier heb ik voor moeten knokken maar het is toch gelukt ben er blij mee en gebruik nog vaak mijn vakkennis want je moet toch ook bijhouden wat ik ook doe.

Kijk dit zijn nu tal van onderwerpen die ik graag tijdens een lezing meer zou willen uitdiepen, wat iemand met epilepsie en karaktervervorming toch nog kan bereiken, het enige wat mij niet aanstaat is dat het dodelijk is en dan nog niet in één boek of een andere publicatie het duidelijk naar voren brengen hiervan. Morgen heeft iemand een ongeluk en o jee hersenbeschadiging na vele onderzoeken epilepsie (oorzaak ongeluk) dat was bij mij dus niet zo oorzaak onbekend. Iedereen kan het krijgen je hoeft maar ongelukkig te vallen bij sporten en je hebt het voor je het weet. Of te veel televisie kijken ook niet goed te lang achter de computer ook niet goed. Zelf loop ik zo nu en dan ook even weg van de computer, heb ik ook nodig, anders red ik het niet.

En als iemand in het gezin epilepsie heeft, kan dat door die karaktervervorming hachelijke situaties teweeg brengen bij je ouders en broers en zussen, dus jij, je hebt er niet om gevraagd, maar je hebt het toch gekregen, je hebt ook altijd wel een wantrouwig idee “van wat moeten ze nu weer van me”. In  wezen ben je altijd op je hoede en daar word je dan ook weer, keer op keer op aangesproken zo vaak dat, je, je gaat afvragen wanneer stopt dit nu.

Hebben we het nog niet eens over het pesten gehad hoe dat uit de klauw kan lopen hopeloos, dat kon ook wel eens bijna mijn dood zijn. Dat komt een andere keer wel weer aan bod, ik wil eerst de epilepsie met zijn karaktervervorming en de dodelijkheid van deze ziekte, beter gezegd hersenstoornis dat maakt je per definitie niet zwak begaafd. Ze proppen je gemakshalve wel in die categorie ik wil dat bestrijden, het kan heel anders gelegen zijn. Het komt voor dat iemand die zeer hoogbegaafd is en vele studies gedaan heeft zo veel verschillende dingen dan ook weet en onthoud, daar knettergek van is geworden. Kwam niet aan zijn vakgebied hij lulde je achter elkaar onder tafel. Maar dit wil ik op een nader geschikt moment ook verder uitdiepen daarom wil ik graag een lezing doen.

Mijn blogs zijn bedoeld voor mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Er kunnen namelijk wat schokkende verhalen tussen zitten. Maar ik heb nog een vraag ik zoek nog steeds een sponsor die mij wil helpen om deze blogs te kunnen uitgeven (autobiografisch) in een boek, graag een reactie?Geef een reactie

