The Same Old Story

sweetdreams achtergrondWe hebben net een levensbeschouwing achter ons gelaten toen ik pas zestien jaar oud was. Gaan we door naar mijn twee en twintigste jaar. Eindelijk werk gevonden dit was begin jaren ’80, eigenlijk nog eind jaren ’70, om precies te zijn november 1976 ik ging 22 jaar oud worden. Mocht ondanks alles een sollicitatie brief sturen wat ik dan ook gedaan heb, niet geschoten is altijd mis. Op 8 maart kreeg ik mijn diploma met een zeven geslaagd, ik wilde graag secretaresse worden en dat is dan ook gelukt. Op 13 maart mocht ik komen voor een sollicitatie gesprek. Om tien uur precies, anders hield het over. Was er tien uur en op wie moest ik wachten de personeelsfunctionaris die kwam denk ik vijf minuten later binnen, hij wilde direct beginnen, tot dat ik vroeg” waarom komen al die mensen binnenlopen”? “Ho dat is niet de bedoeling, we zullen maar even wachten”. “Dat leek mij ook zo verstandig”, hier had toch niemand iets mee te make? Zo gingen mij gedachten toch. Eenmaal alleen met de personeelsfunctionaris moest ik het woord doen, mijn vader die mij had gebracht hield zijn mond. Dat vond die personeelsfunctionaris wel zo netjes, maar dat had mijn vader mij al in de auto verteld, dus dat wist ik. De personeelsfunctionaris had ook iemand achter de hand om hem eventuele tips te geven wat hij nog vragen kon.

Er was weinig op af te dingen ik liet mijn diploma zien hij zal al gauw dat ik buiten dit diploma nog hogerop wilde en vroeg me dat als laatste, hoe het zat met mijn ambitie of meerdere hiervan. Nou dat viel even rauw op mijn dak, ik wilde eerst rondkijken en gaan zeggen dit vind ik leuk of dat lijkt me niks. Hij verstond dat als een rondleiding, degene die mij die rondleiding gaf was toch een aardig en aangenaam heerschap. Hij vertelde van alles wie wat deed en wat ik er van zou vinden als ik dat zou moeten doen van de Chef. Dat vertelde ik hem in alle eerlijkheid. De personeelsfunctionaris zat nog wat koffie te drinken en ik kwam, terug van mijn rondleiding hoopvol gestemd. “Wat vind je ervan”? “Helemaal niet gek, heb nu een betere indruk, dan alleen de theorie”. Hij stond op en zei “goed zie ik je aanstaande maandag, geniet nog even van je drie laatste vrije dagen tien uur precies”. Zo rolde ik ook in het arbeidsproces achteraf heeft het me veel gebracht, maar de laatste werkgever probeerde mij fysiek en geestelijk kapot te krijgen bijna nog gelukt ook anders zat ik nu niet achter de computer om dit op te kunnen schrijven, maar dan had ik simpelweg niet meer geleefd. (Zelfmoordneigingen) Tja ze wilden van me af en dan gaan ze over lijken, geen haan die er naar kraait. Maar ik pikte dit toch niet U.W.V geloofde me niet totdat ik boos zei “maar meneer moet ik u namen noemen”. “Kan zo vijf namen noemen ik wil er wel aan beginnen en deze mensen zijn nooit en te nimmer aangemeld bij de arbeidsinspectie, dat heb ik maar een keer voor hun gedaan”. “Naar aanleiding van een jonge jongen die dezelfde handicap had, dan ik” “Het enige wat ze konden doen was zijn ouders opbellen die gingen toch tekeer, maar begrijpelijk” “Reanimeren daar hadden ze ook geen kaas van gegeten die jongen is de ergste dood gestorven die er is een verstikkingsdood niemand hielp hem ik wist wel hoe het moest maar ik mocht niets doen, dan maar aanwijzingen geven. Ik werd weggestuurd naar mijn werkplek wat ook mijn afdeling was. En nu, nu heb ik er niets meer, mee te maken, ben op tijd weggegaan. En heb nog gek genoeg gezegd “binnen nu en twee jaar is de fabriek failliet”. Laat het nu toch nog uitkomen ook november 2016 heb ik dit gezegd ook heb ik gezegd “ik kom na éénendertig december niet meer terug, wat gebeurde”. Ik wilde nog niet dood, maar ze wilde me dood hebben.

Maar bij mijn eerste werkgever ben ik wel vier keer verhuist alle keren voor het zelfde kantoor. Thuiswerken bestond toen nog niet op mijn drieëntwintigste had een wat oudere man twee jaar ouder dan ik een oogje op mij. Maar ik had nog niet door dat deze jongeman een bezitterig type kon wezen dermate bij het enge af. En dat heb ik dan ook ondervonden ook rijk maakt niet gelukkig. Waarom schrijf ik dat hij moest toch wel vermogensbelasting betalen, maar het geluk in de liefde kon hij niet vinden. Dus dwong hij het maar af en daar had hij mij voor nodig, een nieuweling die zou wel luisteren naar hem. Toch niet! Pas toen hij begon te dreigen, ja wat doe je dan, en wie maakt de keus jij niet, je moet meewerken.

Bij moeten heb ik als ik rechter zou zijn (ben het niet) een ander begrip of je meerderjarig bent of minderjarig het is allemaal even erg voor de geen die het overkomen is. Dat raak je, je leven lang niet meer kwijt. Tot in detail herinner je dat nog. Elke dag weer pakte hij mij bijna een jaar achter elkaar behalve de weekeinde dan liet hij me met rust. Echter hij zat wel te borduren op een ontmoeting in het  weekeinde zo af en toe een hint “Oh nee was het bij mij, gaan we niet doen”. Hij hield van twee dingen de liefde te bedrijven met zijn slachtoffer en scheidsrechter zijn bij voetbal. Zou hij toen al met match fixing bezig zijn geweest. De manier waarop hij sprak om hogerop te komen in het Scheidsrechter circuit, plus dat hij mij dingen dwong te doen di niet leuk waren, dat heeft me de kop gekost. Typisch een geval van een vrouw wordt niet geloofd vroeger niet en nu nog niet. Ik ben niets minder, dan een ander mens. Dat wilde ik ook maar even gezegd hebben. En als mijn boek (levensverhaal) ooit nog eens gepubliceerd zal worden, maar dan zal ik wel dood zijn. Kijk maar naar Vincent van Gogh na zijn dood werd hij pas bekend. Dat vind ik nu treurig.

Mijn blogs zijn bedoeld voor mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Er kunnen namelijk wat schokkende verhalen tussen zitten. Maar ik heb nog een vraag ik zoek nog steeds een sponsor die mij wil helpen om deze blogs te kunnen uitgeven (autobiografisch) in een boek, graag een reactie?Geef een reactie

