HELP WAT EEN NACHTMERRIE.

Ik zou graag een Lezing willen geven als in leiding die eveneens op deze site is te vinden, na de inleiding gaan we verder proberen uit te leggen.

Wat Is Epilepsie?

Epilepsie-aanval achter het stuur.

Terwijl ze reed op de A12 ter hoogte van Bleiswijk werd een 44-jarige inwoonster van Dwingelo getroffen door een epilepsie-aanval. Ze raakte onwel en verloor de macht over het stuur. Met een snelheid van tachtig kilometer per uur bleef ze langs en tegen de vangrail rijden. Een attente automobilist was vóór haar gaan rijden, om erger te voorkomen. Een busje met militairen begeleidde de auto van het slachtoffer door erachter te gaan rijden. De vrouw (niet gewond) werd naar een ziekenhuis vervoerd. De auto die aan de zijkant zwaar beschadigd was, moest weggesleept worden.

2

Epilepsie is een vervelende aandoening waar nogal wat mensen last van hebben: 1 op de 150 mensen in Nederland lijdt aan één of andere vorm van epilepsie. Bijna iedereen heeft wel eens van epilepsie gehoord, en de meesten weten dat het iets te maken heeft met je hersenen. Er zijn maar weinig mensen die precies weten wat epilepsie is. Al in 400 voor Christus werd de aandoening beschreven door de Griekse wetenschapper Hippocratus. En in de periode die ligt tussen toen en nu is er heel verschillend gedacht over epilepsie. In sommige tijden werd gedacht dat iemand die een epileptische aanval had in contact stond met de goden. In andere tijden dacht men dat zo iemand door de duivel bezeten was. Dat zijn natuurlijk allemaal verzinsels?.

Juist omdat de aandoening zo veel voorkomt en omstanders vaak onnodig paniekerig reageren als iemand een epileptische aanval krijgt, is het belangrijk er iets meer van af te weten. Omdat epilepsie te maken heeft met je hersenen, moeten we daarom eerst een uitstapje maken naar de werking van de hersenen.

Hoofdstuk 1

Sta op tegen Kanker wel dan kan ik zeggen, doe wat tegen epilepsie, ook dit is een dodelijke ziekte. Ik heb vrienden verloren die net als ik er mee behept zijn, zij waren het met deze handicap waar je niet om hebt gevraagd. Ook epilepsie en dan wordt er van je verwacht dat je normaal kunt functioneren in de maatschappij. Dat kan gewoon weg niet altijd want, je ziet niets aan zo’n persoon dus, om het oude spreekwoord te gebruiken, ik val tussen wal en schip.

En hoe kijkt de maatschappij hier tegen aan? Welnu heel vervelend ervaar ik dit, je wordt van veel dingen b.v. sport (ook al is het voor een goed doel uitgesloten) verre reizen maken zoals Tiffany Moulin een wereldreis gemaakt heeft, is uitgesloten voor mij. Reizen met meer dan negen uur tijdverschil kan niet, dus ik kan niet naar New York te ver, te veel tijdverschil. In de buurt een blokje om lopen mag, langer dan vijf maanden aanval vrij mag je gaan fietsen meer ook niet. Een rijbewijs halen is iets onmogelijks, (begrijp de inleiding niet verkeerd, je hebt artsen en artsen) je bent namelijk verplicht een gezondheidsverklaring op te vragen, bij het gemeentehuis en een bewijs van goed gedrag.

3

 

Een gedachte over “HELP WAT EEN NACHTMERRIE.

Mijn blogs zijn bedoeld voor mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Er kunnen namelijk wat schokkende verhalen tussen zitten. Maar ik heb nog een vraag ik zoek nog steeds een sponsor die mij wil helpen om deze blogs te kunnen uitgeven (autobiografisch) in een boek, graag een reactie?Geef een reactie

