Waarom Eigenlijk? 6

Waar slaat dit op, ik hoor en zie u denken, het slaat op “wakker worden”. “Doe wat tegen epilepsie”. Dit is ook een dodelijke ziekte, zo leef je nog, je krijgt een aanval, ik zal de ouderwetse term “toeval” dan maar gebruiken en het kan je dood inleiden, coma en stekker er uit, daar lig je dan met zoveel levenslust, zo ben je er niet meer, zo vaak heb ik me met geestelijk vechten, onder de levende terug gevochten een strijd op leven en dood letterlijk en figuurlijk.

Ja daar lig je dan met je goede gedrag aan alle toeters en bellen op je lichaam overal plakkers, je hart longen, polsen je kunt het zo gek niet bedenken. Maar het ergste is nog dat al die apparaten piepen en doen, of ze uit elkaar kunnen vallen, maar het enige waar ze voor bestemd zijn is om je in leven te houden bij de één lukt dat wel en bij de ander lukt dat niet (helaas).

Mijn ouders werd verteld dat ik niet veel ouder zou worden dan 13 jaar klap in het gezicht van mijn ouders, heb ik later begrepen (ben alles gaan navragen, wat er eigenlijk allemaal om heen was soms is gebeurd) En nu zie ik weer Unicef spotjes, Reuma, Kanker en Aids ik kan het niet meer horen en zien, ik vind het echt tijd worden dat er een afschuwelijk spotje over epilepsie getoond wordt. Dan hoop ik dat de mensen die hier doorgaans luchtig overheen stappen even twee keer achter de oren krabben voordat ze hun oordeel klaar hebben.

Het is mijn goede doel om Epilepsie uit het VERDOMHOEKJE te halen en in de derde wereld is het nog erger er moet echt meer bekend over komen wat het is en wat het betekend voor je naaste familieleden, dat kan eigenlijk alleen maar iemand doen die het heeft en er in goede en slechte tijden mee om moet gaan. Het is tien keer harder knokken dan een Tiffany Moulin of een Liena Meyer de laatste voelt zich al vreselijk onthand, als ze een been gebroken heeft, wat moet ik voelen als ik, Epilepsie heb en een gebroken arm, ook dat kan zo iemand die epilepsie heeft overkomen. En al een keer eerder mijn rechter been veertien weken in het gips gehad geef het je te doen, maar allez gewoon doorgaan.

Dan is het hard werken, maar je moet inventief zijn en steeds weer opnieuw. Wat te denken als straks blijkt nu mijn bloed op DNA getest gaat worden dat dit, erfelijk is en over kan gegeven kan worden van generatie op generatie, wie doet er nu eigenlijk iets voor chronisch zieken want, dat is Epilepsie, nooit geweten hé, het is ook nog een lichamelijke handicap ook, doodvermoeiend is het je lichaam heeft zeker twee dagen tijd nodig om weer een beetje op krachten te zijn gekomen en dan ga allerlei vragen stellen. Probeer u uit te leggen in normaal Nederlands wat nu eigenlijk epilepsie is en wat het met je doet als je het opgelopen hebt op een onduidelijke reden voor de Neuroloog. Onderzoek op onderzoek je wordt er niet goed van, maar alles is voor het herstel om beter te worden, althans voor mijzelf dan toch, heb mijn gezondheid altijd op één gezet en niet wat mijn werkgever wilde, dat ik mijn werk op één zou zetten, dus niet, komen we een paar hoofdstukken later op terug ik waarschuw u het kan heftig overkomen. Ik wil u niet bang maken maar bijna iedereen heeft epilepsie in aanleg, de aanwezigheid is er, het kan bijvoorbeeld bij een auto ongeluk u al overkomen. Maar het is nog niet tot uiting gekomen, kan nog geuren, hoop het niet voor u.

De artsen grijpen alles aan om er achter te komen wat nu eigenlijk de oorzaak is van de epilepsie, dus je ondergaat of je wil of niet onderzoek op onderzoek, je kunt het zo gek niet bedenken. Maar de oorzaak is soms helemaal niet te achterhalen, dus weten ze tot op de dag van vandaag dit rare fenomeen te lokaliseren. Het enige wat ze hebben is een vermoeden, welke zee tegenover mij niet durven te uiten maar ik naar hun wel, heb hierover ook vragen gesteld.

Door gebrek aan geld hebben ze de methodes voor een goed en gedegen onderzoek (die ze in Engeland en Amerika) wel hebben, lopen hier in Nederland achter door de vele bezuinigingen die behoorlijk zijn hoor. Het moet komen van giften, al is het maar vijf of tien euro ook alle kleine beetjes helpen. Onbekend is Onbemind, daarom heb ik mij dit tot goed doel gesteld. Ondertussen denken de artsen dat het door een ongeval is gekomen, vermoedelijk, waarschijnlijk niet dus, huisarts bevestigde mijn vermoeden, op twaalf jarige leeftijd kon ik over mijn epilepsie heen groeien wat ook lichtelijk gebeurden, tot het moment ik een hersenvliesontsteking kreeg, daarna in hevige mate terug gekomen.

Mijn blogs zijn bedoeld voor mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Er kunnen namelijk wat schokkende verhalen tussen zitten. Maar ik heb nog een vraag ik zoek nog steeds een sponsor die mij wil helpen om deze blogs te kunnen uitgeven (autobiografisch) in een boek, graag een reactie?Geef een reactie

