Onmogelijk 8

Het werd me vaak onmogelijk gemaakt, door die vervelende aanvallen, op een bepaald moment vloog ik ziekenhuis in en uit, alsof ik een onderdeel was van een flipperkast, die in die, tijd bestonden. (Die stalen ballen kon je ook overal heen schieten).

9

VERDOOFD

Op dat moment zelf tussen “zoals men met de vingers nogal eens doet ” als je, je ook werkelijk, door de verdoving iets kunt realiseren, wat negen van de tien keer niet lukt, want, je bent al zo verdoofd door de medicijnen die je slikt voorheen vierentwintig op één dag, ja de arts kan je dan van alles wijsmaken en je neemt het klakkeloos aan. Soms lijkt het of ik helemaal alléén door een tunnel loop urenlang en ik weet niet waar ik ben, te vergelijken met een doolhof. Zo herinner ik me hoe blij ik rondsprong met veel energie, andere dag op controle komen bij de arts, met moeders een dagje stappen als, we klaar zijn bij de dokter, lekker door Vlissingen stappen had ik met pijn en moeite voor elkaar gekregen. Ma vond dat goed, ze vond het een leuk idee. Klaar bij het ziekenhuis en wat gebeurd er, ik mag NIET meer met Ma mee, Vlissingen in om te stappen, ze heeft het geweten, dat ze me gingen opnemen, als kleine meid begreep ik hier echt niets van, moest mijn huiswerk nog in het ziekenhuis maken ook. Moest linea recta het bed in wat ze hadden vrij gehouden, kreeg mijn schooloefeningen en ik kon aan de gang. Niet wetend wat me nog allemaal boven het hoofd hing en nog hangt.

10

                            VECHTEN VOOR JE LEVEN
    Één ding weet ik wel, het werd mijn éérste strijd op Leven en Dood, de verpleging hebben week in week uit bij me moeten waken. Het is niet bij deze éne keer gebleven, er zouden nog vele keren volgen, dat ik een strijd moest en in 2016 nog moest aangaan. En u ziet ik ben er nog. En thuis zou dat ook nogal eens voorkomen, maar bij minderjarigheid was ik niet vaak thuis, ik was nu werkelijk een onderdeel van een flipperkast geworden, als het experiment slaagde hadden de Neurologen een prachtig artikel voor hun medisch vakblad. Ik reageerde maar niet op de medicijnen die zij voor mij bedachten. Jammer kan er niets aan doen, ben geen doorsnee mens die wel goed reageert, ik heb kinderdosering nodig, geen één Neuroloog die daar iets van snapt. En ik had zo’n fijne onbezonnen en onbezorgde jeugd tegemoet kunnen gaan, deze is me hartgrondig afgepakt, door een ongeval?, of door dat ik genetisch van de, door, mijn vaderskant zou hebben meegekregen?, of was het een hersenvliesontsteking welke ik gehad, of opgelopen heb plus minus twaalf jaar oud. Ook toen was het vechten om onder de levende te blijven, wat gelukt is. Inmiddels hoopte ik om achter de waarheid te komen, mijn ouders waren niet zo spraakzaam op dit gebied. In tegendeel zelfs alleen al als ik het punt aanroerde “sht sht Sasha zwijg”, dat was het antwoord wat je toen kreeg. Ik voelde me ongemakkelijk als ik bij de arts weer eens voor controle kwam, dan dacht ik waarom zal ik langer zwijgen en begon ongemakkelijk mijn vermoedens te uiten, waar mijn moeder bij was en weer was het “sht Sasha wat hebben we nu afgesproken”. Ik ging door met mijn antwoord “dit kan belangrijk zijn voor de dokter”, “maar je zegt niets”. Hoe kon je het nu zo verpakt mogelijk overbrengen naar je Neuroloog, als hij iets essentieels uit de familieband niet mocht weten, mijn tijd kwam, alles gezegd wat ik wist. De dokter zat dit onderwerp met grote ogen en gespitste oren te volgen, “ik dacht ik weet genoeg en hij weet genoeg”. Na jaren komt dat uit, uitnodiging voor DNA test voor mij te mooi om waar te zijn, te mooi voor woorden. Nader ik het einde van de tunnel dan, NEEN helaas, dit was te mooi voor woorden.
imagebos
Mijn blogs zijn bedoeld voor mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Er kunnen namelijk wat schokkende verhalen tussen zitten. Maar ik heb nog een vraag ik zoek nog steeds een sponsor die mij wil helpen om deze blogs te kunnen uitgeven (autobiografisch) in een boek, graag een reactie?Geef een reactie

