15

Zoals u aan de afbeelding kunt zien kunnen je hersenen een dermate klap krijgen, omdat de seintjes te snel zijn gegaan en op het verkeerde adres zijn aangekomen. Daarom was ik ook zo blij met een DNA onderzoek binnen de familie. Het bloed wat ik had laten prikken was bij Chrissy en Boris in het LUMC in goede staat ontvangen. In hun email stond dat zou worden bekeken of het DNA erfelijk zou kunnen zijn, via de mannelijke lijn, kort gezegd via mijn vaders kant of diens broers, (die ooit een verwante soort van epilepsie gehad zouden kunnen hebben, geen suggestie).
                                                            16
                                      Portretten verre voorouders
Ik heb hier oude portretten hangen, uit de mannelijke lijn, wel een stelletje oude aristocratische familie, kom ik eigenlijk de terughoudendheid, gereserveerdheid en ook nog hautain dat, mijn voorouders en mijn eigen ouders hadden dit ook, mijn vader kon erg hautain doen, heel naar, maar toch zou hij anders naar zijn kinderen gaan kijken. En ach ja het was een deel van je opvoeding, je werd er mee groot gebracht, dus die genen heb je dan ook nog. Niet erg ik gebruik het alleen maar, als ik een gelijkwaardig denkend iemand tegenover me heb, bij voorbaat tijdens een functioneringsgesprek. Leidinggevende tegenover werknemer. En het erge is de chef en ik liggen elkaar niet zo de, reden ben ik later achter gekomen (jaloezie), ze wist dat ik op haar plaats moest zitten, betere papieren, dus tijdens een functioneringsgesprek stel ik me van te voren al gereserveerd op, ik bekijk en beluister ik de zaak en vraag haar het hemd van haar lijf. Alles volg ik met argusogen ik wil niet dat ze me een trap na geeft wat haar één keer is gelukt, daarna nooit meer ik had haar onder de duim, juist toen ik met mijn tweede rechten-diploma aankwam, dat moest gekopieerd worden voor het bedrijf, met een rood gezicht bekeek ze het kon een flauwe felicitatie van af. Ze zakte door de grond ik zag het en dan nog fluisteren naar haar assistente “ik wist niet dat ze zo intelligent was”.
                                                                       17
                                                         Op de lagere school ging het niet!
Maar hoe hoger de opleiding was en of is ging het me steeds beter af. Door toch nog latere leeftijd wat losse certificaten en diploma’s te vergaren heb ik geen baan kunnen vinden waar, ik eigenlijk voor geleerd heb. Werd op mijn 22e jaar de W.S.W ingeduwd (er was niets vrijwilligs bij) en ik wilde eigenlijk hogerop, want stilstand is achteruitgang en voelde die achteruitgang heel sterk aanwezig, behalve als ik elke dag een uurtje mediteer.
                                                                    18
                                                        Mediteren
Klinkt gek, de meeste denken aan enge gekke dingen, zoals monnikspijen, kloosters, kaarsen en moeilijke gebeden en ga zo maar door. Dan moet ik u toch even wakker schudden, dat hoeft helemaal niet, wat je doet is, je wast je voeten met koud water 10 á 15 minuten per voet, dan afdrogen, kleding wat losser aan zodat u zich makkelijk kunt bewegen, u richt naar het noorden en ga zitten in kleermakerszit, denk aan een wens die u nog graag vervuld ziet worden of ooit mag uitkomen en concentreer u op die wens, die voor u zo belangrijk kan zijn. De rest gebeurd vanzelf (belangrijkste is wees niet bang).
Mijn blogs zijn bedoeld voor mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Er kunnen namelijk wat schokkende verhalen tussen zitten. Maar ik heb nog een vraag ik zoek nog steeds een sponsor die mij wil helpen om deze blogs te kunnen uitgeven (autobiografisch) in een boek, graag een reactie?Geef een reactie

