blz. 33 Hoofdstuk 5 Sport

En dat uitte ik in mijn jeugdjaren veelal in sport, waar ik helemaal niemand bij wilde hebben (ik wilde mijn boosheid niet op een ander afreageren). Zo oefende ik hockey de meest diverse passeerbewegingen en tennis dat vond ik goed voor mijn conditie daar oefende ik mij ook nogal eens in totdat ik buiten adem was twee uur achter een stuk dan was ik pas tevreden en zeker als ik een rally zo lang mogelijk had volgehouden, tegen een blinde muur, wat ik vroeger deed, daar heb ik nu profijt van. Eigenlijk door voorloper van het tegenwoordige squaws. Daar bedoel ik mee, in de loop der jaren dat ik overal extra hard voor moest strijden, wat ik nog doe. Maar dan krijg je weer datgene dat, bij mij sterk ontwikkeld is, “wie heeft de langste adem jij of ik, ik nog altijd”. Dat is vaak mijn gedachten gang. Dat was vroeger al zo “in sporttermen gesproken” die heeft een winnaars mentaliteit en wil ook echt winnen, winnen om iets te bereiken, winnen en overwinnen om te overleven en om te leven, om te blijven leven, om de keiharde waarheid te horen en te zien. En deze klappen te kunnen incasseren, maar ook klappen om uit te delen, ik moet kunnen incasseren, maar een ander moet ook kunnen incasseren. En dan heb ik héél véél geduld en ik zeg dan tien keer tegen mezelf “Sasha zorg ervoor dat jij de langste adem hebt” en dan de confrontatie aangaan met veel geduld en subtiele vragen of antwoorden werk naar mijn overwinning, aan het gezicht van de ander kan ik zien of ik gelijk heb ja dan nee, meestal is het ja. Sterrenbeeld Vissen waaronder ik geboren ben, worden vaak mystiek en moeilijk te begrijpen mensen gevonden, ongrijpbaar, afstandelijk en kil. Maar eigenlijk had ik er helemaal niet mogen zijn,  tegenwoordig noemen we dat een ongelukje.
    BLZ. 34 HOOFDSTUK 6 99% KIND?
Ik heb op oudere leeftijd nog gevraagd “wie is nou dat 99% kind, want je wilde geen kind(eren) meer, zoals je hebt verteld” vroeg ik aan Josephine, zo heette mijn moeder “en lacherig zei tegen de dokter” “nou die één procent neem ik zelf dan voor mijn rekening” er van uitgaande dat je dat je geen kinderen meer kon krijgen. “Dat heb je geweten dat je om zulke dingen niet moet lachen”, (altijd het onmogelijke voor mogelijk houden en de realiteit onder ogen blijven zien). Nog een vraag die ik stelde, “waarom zadelde je een ander kind van jullie, hier al heel zijn leven mee op”?, hij loopt heel zijn leven al onzeker rond nou begrijp ik dat, denk je niet dat, je hem vreselijk gekwetst hebt en dat, hij daarom afstandelijk en gefrustreerd doet of zien jullie dat, dan niet, of stekeblind of een andere mogelijkheid, waren jullie bang voor mijn reactie?. Maar de waarheid was boven tafel, mijn hart klopte in mijn keelgat en rijmen kon ik het ook weer niet, samen naar Parijs (in die tijd was dat al heel wat) één week om samen het verdriet te verwerken (hun overleden zoontje Björn) Samen verdriet verwerken dus zo intens zo erg intens moest het wel haast geweest zijn, dat ik die bewuste éne procent ben, die op de koop werd toegenomen en nog bij volle maan ook nog heeft zich dit voltrokken. Ik vond het al niet kloppen een voorbehoedmiddel één week naar Parijs na die week kom je er achter dat je zwanger bent en mij vertellen, dat ik in Parijs in de maak was, dat is één en één bij elkaar optellen toch! Plus het feit hoe ze aan de morningafterpil is gekomen is me nog een raadsel, maar die is en heeft ze ook nog gebruikt binnen 48 uur, dus alles gedaan om mij niet te laten komen wat je in die tijd aan voorbehoedsmiddelen had en kon krijgen. En dan jaren lang een ander kind voorhouden dat, een ander kind het 99% kind is, we kunnen er geen van allen iets aan veranderen, behalve dan mijn ouders. Ze hadden de realiteit niet uit het oog mogen verliezen. Ze hebben tegen een ander jaren de schijn opgehouden en die heb ik dan, maar de waarheid verteld.
                                              Hoofdstuk 6 EMOTIE BLZ 35
Een reactie van alles wat een mens in zich heeft, kwam er uit van pure emotie, boos, verdrietig en nog veel meer, een achtbaan waar je door heen gaat en dat moet je met zijn tweeën oplossen, de één is het 99% kind en de ander is voorgelogen. Er kwam zo een pure, pure ongeloof en zoals mijn ouders zich toonden toch nooit, liefde, gevoel en mijn moeilijkheden die ik had, Antoine niet en nooit gedaan, Josephine wel, maar ik krijg geen hoogte van ze. Ik dan maar weer “ga eens zitten en wat wil je drinken”? “cognac” “niet te veel je moet nu echt nuchter kunnen nadenken”. Al van het begin af aan geloofde hij mij niet, uiteindelijk kon ik hem mijn verhaal vertellen en de gedachten die ik erbij had (het is nu wel wat afgezwakt, je geeft het net als andere dingen een plekje), maar slijten zal het nooit, want ik weet teveel van mijn ouders. Heel begrijpelijk dat hij cognac wilde hebben, toen ik hem vertelde dat hij bewust gepland was en om een reactie te vermijden zeiden zei, dat hij het 99% cents kind was, hoe oneerlijk als ouders kun je maar niet zijn. Een beetje ouder doet dit niet, maar vroeger werd de vuile was nooit buiten gehangen en wij als kinderen moesten daar, maar in volgen of je het leuk vond of niet. Dus braaf je kiezen op elkaar houden, ik als klein kind kon dit toch echt niet volhouden en begon er gewoon over. Ik stelde gewoon mijn vragen, mijn moeder was wel zo die gaf antwoord, maar altijd “hier over zwijgen beloof me dat” “ja hoor komt goed” “niet altijd dus”. Zo is het geval dat ik Sasha het 99% cents kind ben en niet iemand anders uit het gezin, zoals eerder werd verteld door onze ouders.       
Mijn blogs zijn bedoeld voor mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Er kunnen namelijk wat schokkende verhalen tussen zitten. Maar ik heb nog een vraag ik zoek nog steeds een sponsor die mij wil helpen om deze blogs te kunnen uitgeven (autobiografisch) in een boek, graag een reactie?Geef een reactie

