Vervolg van Dienend Beroep

Om dit nu eindelijk eens op papier te zetten was, een moeilijke beslissing voor mij. Op dat moment ontkende ik eigenlijk jaren achter één dat ik hulp nodig had. Toen ik de beslissing of wel éénmaal de knoop doorgehakt had, begon ik er ook direct aan, ik dacht dat doen we even, niets ervan en toch is het iets wat ik graag doe. Toen ik er aan begon, begonnen bij mij eerst alle, fragmenten terug te komen en daarna het gesproken gedeelte in mijn herinnering terug te komen. Ik wist het gesproken gedeelte en de fragmenten toch gelijk te plaatsen, soms was dat best wel schokeffect inzitten en emotioneel tegelijk, het is maar hoe je het ervaart en daarom zitten er een paar flasbacks in en dat is de rode draad die ik er in wil houden, zover dat het mij lukt. Rode draad, jeugd, schoolgaand tijdens mijn jeugd, puberteit en een nog latere periode nog maar net twintig, dus mijn eerste serieuze liefde. Die lang heeft geduurd tot ik zag en hoorde dat hij mij bedrogen had drie jaar lang, achteraf gezien een geluk bij een ongeluk dat ik niet op zijn huwelijksaanzoek ben ingegaan, hij wilde nog wel met mij in het huwelijk treden op mijn verjaardag, mooi niet, eerst samenwonen en dat hadden we nog niet gedaan, bedrog is bedrog en dan is het uit met de pret, dan is het ook echt over. Dan hoef je me niet meer te bellen en of langs te komen, dat is allemaal verspilde energie dan is het ook echt uit en je hoeft niets meer van je te laten horen. Ik laat zelf al niets meer van me horen, simpel en redelijk makkelijk. Ik wilde de vrouw bij wie hij een kind verwekt had, althans het zat wat gecompliceerder in elkaar begreep ik later, maar dan verleen je nog geen medewerking omdat de vrouw zo graag een kind wil. En dan haar hele leven lang dit afschuwelijke geheim met zich mee zou willen dragen. Dat lijkt mij niet kunnen, ik zou het nooit kunnen opbrengen plus ik zou het ook niet zo willen. Ik wilde van de vrouw het zelfde verhaal horen, dan zou het kloppen, maar zij werd netjes voorgesteld ging naast mijn vriend zitten hij haalde haar favoriete drankje en vroeg of ik kon helpen, mooi niet, ik ging naast haar zitten vertelde wie ik was en dat ik er niet was om hem te helpen met drankjes. Begon gelijk op de man af te vragen “u bent toch gehuwd”? “niet meer, mijn man heeft de echtscheidingsformulieren aangevraagd, wegens vermeend overspel”. “Zo met wie dan u of hij”? “ik” “met mijn vriend tot voor kort dan toch, of mag ik nog een sprankje hoop koesteren en heeft u hem werkelijk gevraagd, zijn medewerking te verlenen zodat u een kind kon krijgen, want hij vertelde dat u ex man onvruchtbaar zou zijn, klopt dit allemaal”? “Nee ik raakte verliefd op hem een jonge man die alleen van zijn werk kwam en niemand om zich heen” “Maar wanneer kwam die kinderwens dan en wat is er dan allemaal aan vooraf gegaan en nou snap ik ook waarom hij mij belde maar nooit naar me toe kwam ik moest altijd maar naar hem toe komen, maar dit was de laatste keer je mag hem hebben ik weet hoe hij is, een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen”. “Weleens aan de consequenties gedacht die dit slippertje, zo willen jullie het toch doen voorkomen is het niet, nooit gevraagd, heb je elders een vriendin of zoiets in die trant”? Ondertussen kon ik het met mijn verstand niet bij en werd steeds feller en hoe ik op het idee kwam dat ik haar wilde zien en spreken over deze affaire die drie jaren verzwegen is voor mij, misschien wel meer. En als het ventje wat toen drie was, nog steeds in leven zijn als er niets geks gebeurd is, zou hij nu twee en twintig jaren oud moeten zijn. De geschiedenis kan zich herhalen, die genen heeft hij van mijn ex. Nog wel trouwplannen hebben alleen de datum beviel me niet, krijg je zoiets op je bord, dat was zware kost, verteerde moeilijk in de maag darmstreek. Wat zijn minnares vertelde vond ik nog niet juist, het kwam er op neer dat zij een kinderwens had en haar man kon geen kinderen verwekken. Mijn vriend vond haar aantrekkelijk en had gevraagd of hij een kinderwens had, dat had hij, dat wist ik zelf ook wel, ik was daar pissig over “je bedriegt of je hebt twee personen in één nacht bedrogen “jullie hebben allebei twee personen op één dag en één tijdstip bedrogen. “Hebben jullie nu echt niet nagedacht over de consequenties van jullie actie”. “Nee dat niet”. “Hoe is je man er achter gekomen”? Ik werd steeds meer boos, tot aan het kwade toe, ik ging slapen in de logeerkamer want deze discussie liep nog een eind door tot bijna diep in de nacht zij ging, maar was eigenlijk niet de bedoeling, de bedoeling was dat zij bij Jo bleef slapen, aangezien dat ze gezien had dat ik wat te drinken ging pakken, je mond en keel werden zo droog dat je moest wel gaan drinken. Echter gelijkertijd verhuisde ik mijn spulletjes van de ene naar de andere slaapkamer. Ik wist de weg goed te vinden, controleerde nog of het bed niet beslapen was geweest, dat was niet zo. De andere dag kwam ik op dat moment haar ex tegen met het kind, op moment dat hij het kind had ging hij ermee naar het ziekenhuis, daar hebben ze op zijn verzoek DNA materiaal afgenomen, omdat hij wilde weten wie dan wel de biologische vader zou kunnen zijn. Dat is niet nodig we hebben nog bloed van het hielprikje. Alleen hij moest DNA materiaal leveren dat deed hij dan ook. Met het papier in zijn handen heeft hij zijn vrouw geconfronteerd en de hele waarheid moest boven tafel komen. Mijn vriend kreeg een oproep van het ziekenhuis om bloed te geven hij wist niet hoe of wat, maar de DNA gaf toch heel duidelijk aan dat hij de biologische vader was. Haar huwelijk liep al niet zo lekker meer, er was ook geen sprake meer van samen slapen of liefde van twee kanten, nu was de boot dus helemaal aan. Kon het wel waarderen dat hij op deze manier zijn vrouw dwong de waarheid te vertellen. Wat ze dan maar braaf deed, bij mij probeerde ze nog een uitvlucht te zoeken dat lukte toch ook niet. Zeker niet dat ik een derde verhaal had over hun vreemd gaan. “Van jezelf zeker” mijn ex “nee” “van haar ex” De wettelijke vader stond op zijn bezoekrecht wat hij ook voor elkaar kreeg. Om ze op die manier jaar na jaar in het ooitje te nemen. Heb hem verteld hoe het verhaal mij ter mijner oren was gekomen. Heel knap dat doe ik ook vaak niets van me laten horen laat maar soppen doppen, dat komt vanzelf wel recht, alleen jij komt op je knieën terug en ik wijs je af vanwege je grootte stomme fout, beter opletten en je aan de afspraken houden. Je dacht het slim gespeeld te hebben, dan moet je vroeger opstaan bij mij. Ja hoor hij belde me nog eens op na ongeveer twee en een half jaar “heb je een vriend” “hoe kom jij aan mijn geheim nummer” “van je broer” ik kwaad “je weet het niet zeuren je bent fout geweest, neem nooit meer contact met me op, dat heb ik je toen ook duidelijk gemaakt begrepen” “angstig benepen ja”.
Categorieën: true

2 gedachtes over “Vervolg van Dienend Beroep

Mijn blogs zijn bedoeld voor mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Er kunnen namelijk wat schokkende verhalen tussen zitten. Maar ik heb nog een vraag ik zoek nog steeds een sponsor die mij wil helpen om deze blogs te kunnen uitgeven (autobiografisch) in een boek, graag een reactie?Geef een reactie

