Off Day

En een off day, kan ik nog geregeld hebben, deze hersenen die elk mens heeft, maakt dan behoorlijke kortsluiting. Soms wordt mijn man hier helemaal gek van, ik weet zelf niet hoe ik dit in de hand kan houden, mijn man stuurt mij naar bed om tot rust te komen en de akelige hoofdpijn bij mijn rechter – slaap er uit te slapen. De éne keer lukt dat wel en een andere keer lukt dat niet. Als het toch door komt, dan verspil je zoveel energie, die je de andere dag niet goed kunt indelen. Op de ochtend tegen een uur of 10.00 kom je op gang in de de middag heb je meer energie en die gebruik je dan ook, 19.00 uur helemaal op en zo hoort het niet. Het gebeurt ook als ik belangrijke post ontvang, al mijn energie gaat daar heen, ja dan is het weer raak, dan ben ik ineens expressief, terwijl ik anders zo gesloten ben als een oester. Waarom nu weer, kon dat niet anders, bijvoorbeeld een belletje een e-mailtje, slapen doe ik dan niet en maar piekeren, hoe los ik dit op. Dat gaat al jaar in jaar uit zo, voor de éne tegenslag een oplossing en ook uitgevoerd, dan dient het volgende probleem zich al weer aan. Maar daar word je ook wel eens een beetje gek van en dan maar te zwijgen over de vooroordelen die, je over je heen gestort krijgt, nog al met name op je werk, ik voel me de laatste tijd ook niet gelukkig, mag nog blij zijn dat ik werk heb. Dat is dan weer de andere kant van de medaille, er zijn landen die dergelijke mensen direct van en door de hele maatschappij geheel verstoten worden (behekst denken ze dan er rust een vloek op dat gezin).
                                     51 Mistig in mijn hoofd.
Het is gewoon mistig in mijn hoofd, allemaal mistflarden die herinneringen naar boven sturen. Ik schrijf ze dan ook achter elkaar op, soort dagboek, maar dan een levensloop. Dit alles gebeurde op aanraden van buitenaf, als ik hier niet op in was gegaan, was het slecht met me afgelopen, dus uiteindelijk heb ik dan, maar hulp van buitenaf gezocht, anders had ik toch wel onder de groenen zoden gelegen, netjes tussen zes plankjes of een urn, nou ik zou niet echt van mijn leven hebben genoten, (nu ik vervroegd uit dienst ben gegaan, geniet ik meer, voel me beter en gelukkiger). Ik had ook echt geen moment genoten van mijn leven, goed bekeken, ik had toch a: een jongen moeten zijn, b: spontane miskraam, door gebruik van c: de Morning Afterpil, die mijn moeder nog binnen de gestelde termijn heeft gebruikt. De andere broers en zussen, vermoed ik, weten dit niet, maar ik ben wel veel te weten gekomen hoor, de gesprekken die ik had met mijn ouders die waren dan ook niet iets waarvan, zij zeiden dat ik er geen rug – baar – heid, aan mocht geven op welke wijze, of andere hint dan ook. Mijn ouders zijn beide overleden, dit overkomt wel meer mensen, ik ben dus geen uitzondering en dan wil je ook opschrijven wat, je altijd voor je hebt moeten houden. Je moet niet denken dat je alles geheim kunt houden voor me, beetje vroeger opstaan, er achter komen doe ik toch! Zeker te weten en nog wel uit de juiste bron, die het geheim wilde houden, die vlieger gaat bij mij niet op, menig mens is daar achter gekomen, tot hun eigen verbijstering. Op het werk tegenover personeelszaken zei ik “ik wil zo niet meer verder leven, dan ga ik nog liever dood”. Zo gepest dat je werd en houd je maar in, dat lukt op een bepaald moment niet meer. Met een scenario wat, voor mij nog haalbare doelen waren, om voor te vechten, of beter gezegd, om volledig voor te gaan, dat je echt zegt ja dit is het, hier wil ik compleet voor gaan. Nu heb ik slechts één lichtpuntje en dat is, omdat mij hulp geboden werd en vervolgens mijn verhaal in boekvorm uit te geven.
                                    52 Het Wonder Van De Morning Afterpil.
Het wonder van de morning afterpil zit hoogst persoonlijk achter dit laptopje, een boek in elkaar te typen, heb het oude concept voor me liggen. Dit lijkt me ook de mooiste titel van het boek: Het Wonder Van De Morning Afterpil, geschreven door: Sasha Carpintero, zo zal het wezen en zo zal het zijn. Ik voel me vaak onbegrepen en dan, kijk ik op mijn computer, mijn afbeeldingen, naar:, een lege woestijn (o zo mooi kan dat zijn) waar ik als eenzame handelsreiziger, doorheen ga en moet trekken, naar het positieve Fata Morgana zeker bekend staand als luchtspiegeling iets wat er niet is. Naar zo één geweldige natuurfoto kan ik, wel een hele middag blijven kijken en bij mezelf afvragen, je zal er toch wonen, Israël, Irak, Libië en bijvoorbeeld Marokko, geen landen om daar te wonen, nee geef mij dan maar Zuid-Spanje, je ruilt het éne koninkrijk tegen over het andere in. De Spanjaarden hadden vroeger dan ook altijd oorlog met Portugal. De Spanjaarden wilden de naburige eilandjes ook hebben, strategisch gezien, Portugal ook weer oorlog want hun marinevloten konden rechtstreeks uitvaren van de haven die er was. Een klein eilandje bleef vechten voor wat ze waard waren, toen dat niet meer ging sprongen ze voor God en Vaderland van een klif af en waren opslag dood. Ze wilden zich niet laten martelen tot dat ze dood zouden gaan, dat was het ergste waar ze aan dachten vreselijk. Die spirit van nooit overgeven op school tegenover pestkoppen, gelijk zoals het was op de middelbare school ik gaf niet op deed het dan ook maar terug. Ik wist dat ik de schuld zou krijgen. Bij het leren van Sociaal verzekeringsrecht eindcijfer tien dat is pas cum laude. Ik werd door niemand gestoord dus ik kon rustig mijn huiswerk maken, geen gepest aan mijn hoofd, jawel op mijn werk en waarom ik zat in de Ondernemingsraad. Leg nooit te vroeg je hoofd in de schoot, moed verloren al verloren, het laatste was met me aan de hand, ben blij dat ik het weer een beetje terug gevonden heb. Tijdens mijn jeugdjaren, hield ik als kind al van sport en buiten zijn, als wij met vakantie waren dan, was het bij mij huisje ontdekken, waar is de toilet, keuken en de hoeveelheid aan slaapkamers en de grootte ervan. Later na de eerste maaltijd, naar buiten, wat biedt de omgeving, welke vreemde paden verhard en onverhard in het bos en waar lijdt dat, allemaal naar toe, dat is de nieuwsgierigheid in me. Die werden weer in kaart gebracht, op de kaart die we meegekregen hadden van de baliemedewerker(ster).
Mijn blogs zijn bedoeld voor mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Er kunnen namelijk wat schokkende verhalen tussen zitten. Maar ik heb nog een vraag ik zoek nog steeds een sponsor die mij wil helpen om deze blogs te kunnen uitgeven (autobiografisch) in een boek, graag een reactie?Geef een reactie

